De merken Jeep® en Mopar® plaatsen personalisering centraal in de World Surf League - Gent Motors

De merken Jeep® en Mopar® plaatsen personalisering centraal in de World Surf League

Jeep® en Mopar® slaan de handen in elkaar voor de Europese wedstrijden van de World Surf League (WSL) Championship Tour in Frankrijk (Hossegor, 3-13 oktober) en Portugal (Peniche, 16-28 oktober).

De kampioenen van de World Surf League (WSL) zijn in Europa om elkaar het vuur aan de schenen te leggen in de Franse en Portugese wedstrijden van de Championship Tour. Het eerste evenement vond plaats van 3 tot 13 oktober in het Franse Hossegor (Quiksilver Pro France). Daarna verhuisde het evenement naar Peniche (Portugal), waar van 16 tot 28 oktober de 'MEO Rip Curl Pro Portugal' plaatsvindt.

De sterren van deze evenementen zijn de merken Jeep® en Mopar®. De laatstgenoemde is het merk dat zich toelegt op naverkoopproducten en services voor alle voertuigen van de FCA-groep. Op beide locaties laten de merken het grote publiek kennismaken met hun sterke band met de surfcultuur en de wereld van personalisering, die surfers en Jeep-fans gemeen hebben.

De nieuwe Jeep Wrangler 1941, ontworpen door Mopar, die tijdens de evenementen in Frankrijk en Portugal wordt tentoongesteld, drijft de passie voor personalisering ten top en biedt een antwoord op de behoefte om uw persoonlijkheid over te brengen via de wagen waarmee u rijdt. Zo bevestigt hij de reputatie van de Wrangler als een van de meest gepersonaliseerde Jeep-modellen ter wereld.

Passie voor personalisering

Om de passie en expertise van de eigenaars van Jeep-SUV's op het gebied van personalisering extra in de verf te zetten, werd in de Jeep-zone een Mopar-hoek ingericht, 'Mopar Garage' genoemd. In deze echte werkplaats kunnen bezoekers de exclusieve surfplanken bewonderen, gepersonaliseerd met originele sjablonen van kunstenaars en surfers Anais Schmitt en Beatriz Neves, die zich specialiseren in grafische werken voor de surfwereld, aangebracht met verfspuiten. Ze leggen niet alleen uit aan gebruikers hoe ze hun surfplank in perfecte staat houden door ze op de juiste manier te behandelen, te waxen en te onderhouden, maar besteden ook veel aandacht aan een persoonlijke toets. Dat geldt in het bijzonder voor de vin, een cruciaal onderdeel, aangezien deze de stabiliteit, de controle en de richting van de surfplank bepaalt en surfers helpt om snelheid te maken en door het water te klieven. Die attitude komt ook tot uiting in de missie van Mopar op het gebied van voertuigonderhoud en -personalisering. Daarom personaliseren de artiesten in de Mopar Garage ter plaatse vinnen en surfplanken. De werkplaats gunt bezoekers bovendien een blik op het gamma wieldoppen dat Mopar voor de Wrangler heeft ontworpen en op de specifieke surfplankhouder. Om de affiniteit met de surfwereld en -fans nog te versterken, omvat het accessoiregamma van Mopar ook een aantal specifieke producten voor surfers, zoals dakstangen en surfplankhouders om surfplanken veilig te vervoeren, alsook rubberen matten en een kofferbekleding waarmee Jeep-eigenaars natte kleding en uitrusting kunnen vervoeren. Om alle liefhebbers van buitensporten aan te trekken, omvat de Mopar-catalogus ook een tent waarmee surfers op het strand kunnen kamperen.

Jeep Wrangler 1941, ontworpen door Mopar®

Centraal in de tentoonstellingsruimte kunnen bezoekers de nieuwe Jeep Wrangler 1941, ontworpen door Mopar®, van dichtbij bewonderen. De Wrangler 1941 is een vierwielaangedreven auto met een volledig straatlegale uitrusting, voorzien van Jeep Performance-onderdelen die zijn legendarische terreincapaciteiten nog versterken. De specifieke configuratie van deze wagen omvat een ruim vijf centimeter verhoogd koetswerk, prestatiegerichte rotsrails, zwarte drempelbeschermers, spatschermen, een zwarte brandstofklep, weersbestendige matten en een snorkel (optie). De designkit wordt nog aangevuld met het 1941-label op de motorkap als verwijzing naar het jaar waarin Jeep de Willys op de markt heeft gebracht. Het opschrift komt bovendien terug op andere details van de auto, zoals de velgen, de versnellingspookknop en de tafel in de achterklep. Deze designkit wordt vanaf november verkrijgbaar op de Wrangler 2.2 diesel met twee of vier deuren en op de uitvoeringen Sport, Sahara en Rubicon.

Jeep en de World Surf League: een wereldwijd partnerschap

De Europese evenementen van de prestigieuze WSL World Championship Tour vormen slechts een klein deel van de initiatieven die het wereldwijde partnerschap tussen Jeep en de World Surf League plant op basis van een aantal gedeelde waarden: authenticiteit, vrijheid, passie en avontuur en de affiniteit tussen het zoeken naar de perfecte golf en het plezier van terreinrijden. Dit wereldwijde, meerjarige partnerschap, dat in mei 2015 werd aangekondigd, vestigt het merk Jeep als de allereerste exclusieve autopartner van de WSL Championship Tour.

Het partnerschap met WSL versterkt de band tussen het merk Jeep en de surfwereld, die in 2010 in Frankrijk tot stand is gekomen met de sponsoring van Quicksilver en Roxy Pro France. Surfen vertegenwoordigt de Jeep-waarden en de geest van vrijheid, passie en avontuur, die alle SUV's van het legendarische Amerikaanse merk gemeen hebben. Het gevoel een te zijn met het milieu en de natuur en het verlangen om ieders grenzen te verleggen: dat is de fascinatie van surfen. Meer nog dan een dynamische sport is surfen een unieke levensstijl. Het merk Jeep deelt het verlangen van surfliefhebbers om op een meer authentieke en onafhankelijke manier maximaal te genieten van emoties. Zoals surfers op de golven hun vaardigheden gebruiken om te 'dansen' met de krachten van de zee, is elke Jeep in staat om alle obstakels te overwinnen dankzij technologieën die de voorbije tachtig jaar zijn geperfectioneerd op de meest extreme terreinen van onze planeet.

Galerij

Gent Motors article image