Vrijdag 17 januari stelde de Japanse modeontwerper Junya Watanabe van JUNYA WATANABE COMME des GARÇONS MAN, de nieuwe herfst- en wintercollectie voor 2020 voor op de catwalks van het Palais de Tokyo in de Franse modehoofdstad. Twee verschillende Abarth-labels trokken de aandacht op de glamoureuze en karaktervolle herenkleding.
De beslissing van het modehuis om Abarth-branding te gebruiken op zijn kleding steunt op de inspiratie en creativiteit van het ‘transformatieconcept’ dat zo typisch is voor het merk. Elk stuk getuigt van een eigen persoonlijkheid en stijl, geheel conform het ontwikkelingsprincipe dat centraal staat in de geschiedenis van het merk. Eind jaren vijftig en begin jaren zestig werd de befaamde ‘Abarth Tuning Kit’ een must-have door de manier waarop hij een alledaagse wagen omvormde tot een uiterst performante bolide. Die passie voor ontwikkeling en prestaties komt nu ook terug in een gamma kleding. Een echte ‘upgrade’ die het unieke karakter van een baanbrekend product versterkt volgens de filosofie die ook Carlo Abarth na aan het hart lag.
De exclusieve stoffen labels zijn getooid met het typische Abarth-opschrift in het wit op een zwarte achtergrond, in de verf gezet door een driekleurige vlag of het schorpioenlogo. Deze labels kunnen worden aangebracht op elk item van de nieuwe JUNYA WATANABE COMME des GARÇONS MAN-collectie.
De beslissing van het modehuis om Abarth-branding te gebruiken op zijn kleding steunt op de inspiratie en creativiteit van het ‘transformatieconcept’ dat zo typisch is voor het merk. Elk stuk getuigt van een eigen persoonlijkheid en stijl, geheel conform het ontwikkelingsprincipe dat centraal staat in de geschiedenis van het merk. Eind jaren vijftig en begin jaren zestig werd de befaamde ‘Abarth Tuning Kit’ een must-have door de manier waarop hij een alledaagse wagen omvormde tot een uiterst performante bolide. Die passie voor ontwikkeling en prestaties komt nu ook terug in een gamma kleding. Een echte ‘upgrade’ die het unieke karakter van een baanbrekend product versterkt volgens de filosofie die ook Carlo Abarth na aan het hart lag.
De exclusieve stoffen labels zijn getooid met het typische Abarth-opschrift in het wit op een zwarte achtergrond, in de verf gezet door een driekleurige vlag of het schorpioenlogo. Deze labels kunnen worden aangebracht op elk item van de nieuwe JUNYA WATANABE COMME des GARÇONS MAN-collectie.