Piloten Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi onthulden de C39 samen met reserverijder Robert Kubica en ontwikkelingsrijder Tatiana Calderon tijdens een statische presentatie in de pitlane van het Circuit de Barcelona-Catalunya.
De racekleuren voor 2020 weerspiegelen een nieuwe stap vooruit in vergelijking met eerdere jaren: er wordt voortgebouwd op de thema's en lay-out van de klassieke racekleuren van Alfa Romeo, maar tegelijk wordt een compleet nieuwe look geïntroduceerd wat grafische effecten betreft. Het thema van dat nieuwe lakwerk, dat ontwikkeld werd door het Centro Stile, is de “Speed-Pixel”: een grafische evocatie van snelheid en tijd in het jaar van de 110de verjaardag van het merk, die ook verwijst naar de geavanceerde technologie van de wagen. In vergelijking met eerdere jaren wordt ook teruggegrepen naar een vereenvoudigd quadrifoglio-design en grotere Alfa Romeo-belettering op de motorkap, die nu het hoofdlogo overlapt. Zoals altijd krijgt het iconische logo van Alfa Romeo een prominente plaats. Het combineert het kruis van het oeroude wapenschild van de stad Milaan met de “Biscione” van de familie Visconti, en staat voor 110 jaar roem en overwinningen maar kijkt tegelijkertijd vooruit naar de toekomst.
De C39 werd getekend en ontwikkeld onder toezicht van Technical Director Jan Monchaux en lijkt enkel oppervlakkig op zijn voorganger. De wagen is een compleet nieuw concept, bedoeld om het team te helpen voortbouwen op de stevige stappen vooruit die de voorbije twee jaar gezet werden en om de opmars richting hoge plaatsen verder te zetten.
De focus wordt nu verlegd naar de cruciale twee testweken in Barcelona. Met maar zes dagen op het circuit in de aanloop naar de seizoensopener in Melbourne (Australië) zal elk uur in Catalonië tellen om de nieuwe wagen te leren kennen en zijn potentieel te realiseren.
Tot het zover is, kunnen we echter al genieten van de looks van de C39 van Alfa Romeo Racing ORLEN. Het beste wordt dus inderdaad voor het laatst bewaard.
Frédéric Vasseur, Team Principal Alfa Romeo Racing ORLEN en CEO Sauber Motorsport AG: “De C39 is het resultaat van het harde werk en de visie van een grote groep zeer geëngageerde mensen en geeft blijk van de kwaliteit van iedereen in ons team. We hopen dat hij ons zal helpen het team vooruitgang te doen boeken en onze doelstellingen te behalen. Ons doel is niet veranderd: we willen vandaag beter doen dan gisteren. We zijn een team in volle groei en moeten nog beter worden binnen elk domein en elke afdeling van de onderneming.
Dit is een project met open einde. Er is geen eindmeet: iedereen moet volledig gefocust en toegewijd zijn. We gaan vooruit. We hebben al een enorme stap gezet vergeleken met waar we begin 2018 stonden, maar we moeten op deze weg blijven verdergaan.”
Jan Monchaux, Technical Director Alfa Romeo Racing ORLEN: “De C39 is een natuurlijke evolutie van de wagen van vorig jaar, hoewel hij niet veel overneemt van zijn voorganger. We hebben onze auto verder verbeterd maar behalve misschien velgen, banden en sommige interne componenten is bijna geen enkel zichtbaar onderdeel hetzelfde gebleven. Het gebruikelijke proces van continue verbetering dus, maar het beest is wel degelijk volledig nieuw. We verwachten beter te doen dan vorig seizoen, een stap vooruit te zetten en hopelijk te kunnen meestrijden voor een plaats aan de top van het middenveld.”
De racekleuren voor 2020 weerspiegelen een nieuwe stap vooruit in vergelijking met eerdere jaren: er wordt voortgebouwd op de thema's en lay-out van de klassieke racekleuren van Alfa Romeo, maar tegelijk wordt een compleet nieuwe look geïntroduceerd wat grafische effecten betreft. Het thema van dat nieuwe lakwerk, dat ontwikkeld werd door het Centro Stile, is de “Speed-Pixel”: een grafische evocatie van snelheid en tijd in het jaar van de 110de verjaardag van het merk, die ook verwijst naar de geavanceerde technologie van de wagen. In vergelijking met eerdere jaren wordt ook teruggegrepen naar een vereenvoudigd quadrifoglio-design en grotere Alfa Romeo-belettering op de motorkap, die nu het hoofdlogo overlapt. Zoals altijd krijgt het iconische logo van Alfa Romeo een prominente plaats. Het combineert het kruis van het oeroude wapenschild van de stad Milaan met de “Biscione” van de familie Visconti, en staat voor 110 jaar roem en overwinningen maar kijkt tegelijkertijd vooruit naar de toekomst.
De C39 werd getekend en ontwikkeld onder toezicht van Technical Director Jan Monchaux en lijkt enkel oppervlakkig op zijn voorganger. De wagen is een compleet nieuw concept, bedoeld om het team te helpen voortbouwen op de stevige stappen vooruit die de voorbije twee jaar gezet werden en om de opmars richting hoge plaatsen verder te zetten.
De focus wordt nu verlegd naar de cruciale twee testweken in Barcelona. Met maar zes dagen op het circuit in de aanloop naar de seizoensopener in Melbourne (Australië) zal elk uur in Catalonië tellen om de nieuwe wagen te leren kennen en zijn potentieel te realiseren.
Tot het zover is, kunnen we echter al genieten van de looks van de C39 van Alfa Romeo Racing ORLEN. Het beste wordt dus inderdaad voor het laatst bewaard.
Frédéric Vasseur, Team Principal Alfa Romeo Racing ORLEN en CEO Sauber Motorsport AG: “De C39 is het resultaat van het harde werk en de visie van een grote groep zeer geëngageerde mensen en geeft blijk van de kwaliteit van iedereen in ons team. We hopen dat hij ons zal helpen het team vooruitgang te doen boeken en onze doelstellingen te behalen. Ons doel is niet veranderd: we willen vandaag beter doen dan gisteren. We zijn een team in volle groei en moeten nog beter worden binnen elk domein en elke afdeling van de onderneming.
Dit is een project met open einde. Er is geen eindmeet: iedereen moet volledig gefocust en toegewijd zijn. We gaan vooruit. We hebben al een enorme stap gezet vergeleken met waar we begin 2018 stonden, maar we moeten op deze weg blijven verdergaan.”
Jan Monchaux, Technical Director Alfa Romeo Racing ORLEN: “De C39 is een natuurlijke evolutie van de wagen van vorig jaar, hoewel hij niet veel overneemt van zijn voorganger. We hebben onze auto verder verbeterd maar behalve misschien velgen, banden en sommige interne componenten is bijna geen enkel zichtbaar onderdeel hetzelfde gebleven. Het gebruikelijke proces van continue verbetering dus, maar het beest is wel degelijk volledig nieuw. We verwachten beter te doen dan vorig seizoen, een stap vooruit te zetten en hopelijk te kunnen meestrijden voor een plaats aan de top van het middenveld.”