FCA Heritage lanceert haar Instagram- en Facebook-kanaal - Gent Motors

FCA Heritage lanceert haar Instagram- en Facebook-kanaal

FCA Heritage, de afdeling binnen FCA ter bescherming en valorisatie van het historisch erfgoed van de merken Alfa Romeo, Fiat, Lancia en Abarth heeft twee internationale sociale-mediakanalen gelanceerd, die rechtstreeks door het hoofdkantoor in Turijn worden beheerd.

Het eerste ‘social media’ - weekend van FCA Heritage, dat afgelopen vrijdag begon op de Instagram- en Facebook-kanalen, werd gekenmerkt door een aanzienlijk aantal interacties. De twee nieuwe accounts - de website van FCA Heritage op de sociale media met details over locaties, diensten, activiteiten en evenementen - werden al meer dan één miljoen keer bekeken. De nieuwe officiële pagina's bieden ook ruimte voor verhalen van de personages en auto's die de merken groot hebben gemaakt. Gebruikers en fans kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met het FCA Heritage-team, door beelden en ervaringen van hun vintage auto's te delen.

Een reis door de tijd en doorheen Italië

De nieuwe sociale-mediakanalen werden opgestart in een symbolische week, de week van het "Festa della Repubblica" (Dag van de Republiek, de Italiaanse Nationale Dag), een herbevestiging van de band tussen de Italiaanse cultuur en de vier merken FCA Heritage: Alfa Romeo, Fiat, Lancia en Abarth. De lanceringsstrategie richt zich op het thema 'reizen' en de reis die FCA Heritage maakt op de sociale media. Reizen en de Italiaanse cultuur vormen de kern van de debuutvideo en de suggestieve reizen door de heuvels van Piemonte, Emilia Romagna en Toscane, en op de testbaan van Balocco. Deze beelden van het Italiaanse landschap herbergen vier creaties die gekozen zijn vanwege hun symbolische waarde in de geschiedenis van het merk dat ze vertegenwoordigen.

Alfa Romeo Giulietta Sprint, Fiat S61, Lancia Aurelia B20 en Abarth 2400 Coupé

De vier auto's die de merken in beeld brengen zijn: de Alfa Romeo Giulietta Sprint (bijgenaamd "la fidanzata d'Italia" ("de vriendin van Italië") in de jaren 50, een prachtige coupé ontworpen door Franco Scaglione voor de koetswerkbouwer Bertone); de Fiat S61 (de machtige Grand Prix auto van het begin van de 20e eeuw: dit model model won de Amerikaanse Grand Prix van 1912 en werd gerestaureerd door de deskundige technici van FCA Heritage); de Lancia Aurelia B20 (de coupéversie van de eerste auto ter wereld die uitgerust werd met een V6-motor en de voorloper van het concept "Granturismo", dat later een baken van de Italiaanse autocultuur zou worden); en de Abarth 2400 Coupé (de persoonlijke auto van Carlo Abarth, in beperkte oplage gemaakt door de carrosseriebouwer van Allemano in opdracht van de oprichter van het merk met de Scorpione).

Een passie die steeds verder blijft groeien

Tegelijkertijd hebben de pagina's voor de vier merken - Alfa Romeo, Fiat, Lancia en Abarth - elk een uitgebreidere video van hun iconisch model gepubliceerd, waarin ze hun respectievelijke fans uitnodigen om de nieuwe FCA Heritage-pagina te volgen. De Italiaanse 'fanbase' is gestaag gegroeid, zowel online als in de echte wereld: meer dan 32 miljoen Italianen hebben de afgelopen tien jaar enthousiast historische auto-evenementen bijgewoond. En dat niet alleen: het officiële YouTube-kanaal van FCA Heritage is sinds 2016 live en werd meer dan 8 miljoen keer bekeken.



Galerij

Gent Motors article image