- Geëlektrificeerde SUV's: Opel CEO Florian Huettl presenteert de nieuwe Grandland, Frontera en Mokka
- Volledige selectie: Opel is de eerste Duitse fabrikant met een batterij-elektrische versie van elk model
- Eenvoudig, betaalbaar, ontspannen: Opel maakt het kopen van een elektrische auto eenvoudiger met “Electric All In”.
“Opel is een drijvende kracht achter de toekomst van elektrische auto's en is de eerste Duitse fabrikant die de aankoop van een elektrische auto nog betaalbaarder en relaxter maakt met minstens één batterij-elektrische variant van elk model. Dit wordt nu ook verzekerd door ons nieuwe 'Electric All In'-pakket, dat de overstap naar elektromobiliteit voor onze klanten aantrekkelijk maakt buiten het product zelf,” zei Florian Huettl op de persconferentie op stand 5.07 in hal 5 van de Brussels Expo.
Uniek: “Electric All In”-aanpak en nieuw geëlektrificeerd Opel SUV-trio
Wat betekent “Electric All-in”? Klanten krijgen nu tal van extra diensten bij de aankoop van een batterij-elektrische Opel. Afhankelijk van de markt zijn diensten inbegrepen zoals een ePro wallbox om thuis snel op te laden, Opel Connect Plus diensten1 en acht jaar assistentie bij mobiel opladen, pechverhelping en accugarantie. “Een unieke aanpak die de juiste antwoorden geeft op de vragen van klanten en de overstap naar een batterij-elektrisch model in alle opzichten gemakkelijker maakt,” aldus Huettl.
Met het nieuwe geëlektrificeerde SUV-trio van Grandland, Frontera en Mokka is Opel optimaal gepositioneerd in deze belangrijke groeimarkt. De SUV-markt is de belangrijkste sector voor Opel in Europa. B- en C-SUV’s waren vorig jaar goed voor ongeveer 44 procent van alle inschrijvingen van nieuwe auto’s in Europa – en de vraag blijft groeien.
“Innovaties en nieuwe technologieën toegankelijk maken voor een breed publiek maakt deel uit van ons DNA. Dit omvat ook het promoten en implementeren van elektromobiliteit,” vervolgt Huettl. “De nieuwe Opel Frontera Electric is een nieuwe mijlpaal met zijn voorbeeldige instapprijs – een ruime, gezinsvriendelijke en vooral betaalbare alledaagse held.” Met een voertuiglengte van 4,38 meter biedt de altijd geëlektrificeerde SUV ruimte voor maximaal zeven personen of tot ongeveer 1.600 liter laadvolume. Veel praktische functies, waaronder een smartphonestation, vullen de uitstekende verpakking aan. “Voor veel klanten zal de Frontera hun eerste geëlektrificeerde voertuig zijn.”
De nieuwe top-of-the-line Opel Grandland SUV demonstreert wat Opel bedoelt met ‘German Energy’ en ‘Modern Duits’. “De Grandland is ontworpen en ontwikkeld in Duitsland en wordt ook gebouwd in de fabriek in Eisenach,” aldus Huettl. Het topmodel in het SUV-trio van het Duitse merk is ook de eerste Opel op basis van het BEV-native STLA Medium-platform en biedt tal van slimme functies en baanbrekende technologieën, zoals de adaptieve, niet-verblindende Intelli-Lux HD-verlichting met meer dan 50.000 individuele elementen. De ‘Gouden Stuurwiel 2024’-winnaar2 weet altijd te bekoren met de nieuwe 3D Vizor – afhankelijk van de uitrusting zelfs voor het eerst met een verlichte Opel Blitz op de voorkant. In het zicht heeft de Grandland ook het continu verlichte Opel-woordmerk. “De Grandland vertegenwoordigt ook wat wij ‘Greenovation’ noemen, zoals de chroomvrije carrosserie. In totaal bestaat de auto uit meer dan 500 kilogram ‘groene’ materialen,” aldus Huettl, die uitlegt hoe de Grandland zijnCO2-voetafdruk verder verlaagt, naast de lokaal emissievrije aandrijving.
Elders is de nieuwe Opel Mokka ook een blikvanger. “De Mokka is onze stijlvolle merkvormer sinds zijn lancering,” zei de CEO van Opel. Daarom heeft Opel het exterieurdesign van de succesvolle Mokka slechts voorzichtig aangescherpt en zich tegelijkertijd gericht op het nieuw leven inblazen van het interieur. “Met de nieuwe Mokka brengen we geavanceerde digitale technologieën uit hogere voertuigsegmenten naar de compacte SUV-klasse.” Dit omvat de volgende generatie infotainment, inclusief intelligente ChatGPT-functies. En met de Mokka hebben klanten ook een ruime keuze aan zeer efficiënte en zuinige aandrijfalternatieven.
Klaar voor de toekomst: Met geëlektrificeerde nieuwkomers en Opel bestsellers
Maar Opel is niet alleen goed gepositioneerd om de uitdagingen en de veranderende kopersvoorkeuren aan te gaan met het nieuwe SUV-trio. Dit wordt ook gewaarborgd door de bestsellers die in Brussel worden tentoongesteld, zoals de Corsa Electric en de Astra Sports Tourer. Voor het vierde jaar op rij is de Corsa de best verkochte kleine auto in Duitsland en de nummer één batterij-elektrische auto in zijn segment in Groot-Brittannië. De Astra heeft een marktaandeel van meer dan 5 procent in zijn segment in heel Europa en stond afgelopen augustus voor het eerst deze eeuw bovenaan de registratiecijfers in Duitsland, waarmee hij zijn concurrenten voorbijstreefde. Bovendien is het het enige model van een Duitse fabrikant dat momenteel een volledig elektrische stationcar in deze klasse aanbiedt, de Sports Tourer. En wat lichte bedrijfswagens betreft, loopt Opel ook voorop met zijn gamma - vooral met de Vivaro Electric.
Het Autosalon van Brussel is tot 19 januari dagelijks voor het publiek geopend van 10 tot 19 uur. Op 13 en 17 januari kunnen bezoekers zelfs tot 22.00 uur genieten van de auto-innovaties.