Met een batterij van 54 kilowattuur en een elektromotor van 115 kilowatt die 156 pk levert, kan de nieuwe Ypsilon Electric tot 420 km afleggen met één keer opladen - een toename van ongeveer 6%, of 22 km meer dan het vorige model. Deze verbetering is te danken aan een nikkel-mangaan-kobalt batterij met verbeterde chemie en een nog efficiëntere aandrijflijn. Het gemiddelde verbruik ligt nu op 14,3 kilowattuur per 100 km, waardoor Lancia's nieuwe compacte auto nog duurzamer en gemakkelijker te beheren is zonder dat de kosten stijgen. Wanneer de auto moet worden opgeladen, bereikt hij bovendien 80% in minder dan 30 minuten in een 100 kW laadstation met gelijkstroom. Kortom, met deze nieuwe upgrade bewijst Lancia opnieuw dat het zich inzet om elektrische mobiliteit nog eenvoudiger en waardevoller te maken
Tegelijkertijd heeft Lancia ook een belangrijke wijziging doorgevoerd in de Ypsilon Hybrid, door te kiezen voor meer transparantie over het daadwerkelijk beschikbare vermogen. Het model gaat van een opgegeven vermogen van 100 naar 110 pk - het totaal van de prestaties van de verbrandingsmotor en de elektrische motor die in het 48-voltsysteem is geïntegreerd. Deze keuze is gemaakt met het oog op de Euro 7 regelgeving die vanaf november 2027 vereist dat alle hybride modellen hun gecombineerde vermogen vermelden en niet alleen dat van de verbrandingsmotor. Met deze update heeft Lancia de beste praktijken uit de sector overgenomen en biedt het zijn klanten meer duidelijkheid en een grotere toegevoegde waarde. De New Ypsilon Hybrid heeft een totaal vermogen van 81 kilowatt, het equivalent van 110 pk, afkomstig van een 74 kW verbrandingsmotor en een maximale elektrische bijdrage van 21 kW. Er zijn geen wijzigingen aangebracht aan het technische systeem, de prestaties of het verbruik. Alles onder de motorkap is hetzelfde, maar nu transparanter en meer in lijn met de veranderingen in de markt.
Kortom, met deze twee updates heeft Lancia de rol van de New Ypsilon als referentie in het premium hatchback B-segment versterkt, met een model dat elegantie koppelt aan duurzaamheid. Dit geldt zowel voor de volledig elektrische versie - perfect voor emissievrije mobiliteit in de stad - als voor het hybride model - efficiënt, vloeiend en helemaal klaar voor de normen van de toekomst.
Tegelijkertijd heeft Lancia ook een belangrijke wijziging doorgevoerd in de Ypsilon Hybrid, door te kiezen voor meer transparantie over het daadwerkelijk beschikbare vermogen. Het model gaat van een opgegeven vermogen van 100 naar 110 pk - het totaal van de prestaties van de verbrandingsmotor en de elektrische motor die in het 48-voltsysteem is geïntegreerd. Deze keuze is gemaakt met het oog op de Euro 7 regelgeving die vanaf november 2027 vereist dat alle hybride modellen hun gecombineerde vermogen vermelden en niet alleen dat van de verbrandingsmotor. Met deze update heeft Lancia de beste praktijken uit de sector overgenomen en biedt het zijn klanten meer duidelijkheid en een grotere toegevoegde waarde. De New Ypsilon Hybrid heeft een totaal vermogen van 81 kilowatt, het equivalent van 110 pk, afkomstig van een 74 kW verbrandingsmotor en een maximale elektrische bijdrage van 21 kW. Er zijn geen wijzigingen aangebracht aan het technische systeem, de prestaties of het verbruik. Alles onder de motorkap is hetzelfde, maar nu transparanter en meer in lijn met de veranderingen in de markt.
Kortom, met deze twee updates heeft Lancia de rol van de New Ypsilon als referentie in het premium hatchback B-segment versterkt, met een model dat elegantie koppelt aan duurzaamheid. Dit geldt zowel voor de volledig elektrische versie - perfect voor emissievrije mobiliteit in de stad - als voor het hybride model - efficiënt, vloeiend en helemaal klaar voor de normen van de toekomst.