Lancia Ypsilon HF en HF Line: twee sportieve debuten. - Gent Motors

Lancia Ypsilon HF en HF Line: twee sportieve debuten.

Lancia heeft de nieuwe Ypsilon HF gepresenteerd - een volledig elektrische wegversie met 280 pk die in slechts 5,6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en superieure wendbaarheid biedt dankzij het sperdifferentieel. Tijdens het evenement werden er ook testritten gemaakt met de Hybrid HF Line - de nieuwe versie die de HF-taal naar meer betaalbare aandrijflijnen brengt met behoud van de stijl en herkenbaarheid van de legendarische lijn.

  • De nieuwe 280 pk sterke Lancia Ypsilon en de Ypsilon HF Line hebben vandaag hun debuut gemaakt op de Balocco Proving Ground - een van de meest technische en opwindende circuits in Europa – op de nieuwe "Lancia HF Track".
  • De twee nieuwe versies markeren opnieuw een beslissende stap in Lancia's renaissance, die doelgericht en vastberaden verder gaat en haar beloften blijft waarmaken. Van het debuut van de nieuwe Ypsilon in 2024 tot de lancering van de HF-versie in 2025 en de bevestiging dat de nieuwe Lancia Gamma in 2026 (het jaar van de 120ste verjaardag van het merk) die zal worden geproduceerd in de iconische fabriek in Melfi.
  • De Ypsilon HF is de eerste krachtige elektrische compacte auto met 280 pk, 345 Nm koppel, een acceleratie van 0-100 km/u in 5,6 seconden, een Torsen-differentieel en een Alcon-remsysteem.
  • De nieuwe Ypsilon HF Line, ontworpen voor wie elke dag op zoek is naar authentieke en fijn afgestelde sportieve sensaties, brengt het HF DNA naar een 1.2, 110 pk mild-hybride aandrijflijn met 48V met een topsnelheid van 190 km/u.
  • Beide auto's hebben een uiterlijk dat is geïnspireerd op Lancia's race-erfenis en zijn voorzien van het nieuwe Red Elephant-logo, speciale bumpers, donkere badges, een elektrisch-blauw dashboard en sportzetels.
  • De HF Line is al beschikbaar in de showrooms, terwijl de HF versie na de zomer te zien zal zijn.
  • Lancia's terugkeer in de autosport is onderweg met de 212 pk Ypsilon Rally4 HF - de ster van de Trofeo Lancia Cup 2025.
  • De Ypsilon HF Racing, uitgerust met een driecilinder 1,2-liter turbomotor die 145 pk en 240 Nm koppel levert, is de instapper tot de wereld van de autosport die geen compromissen sluit op het gebied van prestaties, veiligheid en betrouwbaarheid.
  • Lancia en Eberhard & Co. vieren een passie voor prestaties, Italiaanse stijl en eersteklas vakmanschap met een exclusief horloge in beperkte oplage.

Beide nieuwe versies zijn voorzien van het gloednieuwe HF-logo - een eigentijdse en toekomstgerichte versie van het historische embleem. Symbolen van Lancia's erfgoed, de kernelementen van het embleem - het HF acroniem en de iconische olifant - zijn vereenvoudigd in zowel lijn als vorm, waardoor een nieuwe balans is ontstaan die innovatie, premiumness en de Italiaanse geest uitstraalt, met een vleugje eclecticisme, en dat alles met respect voor de onmiskenbare geometrie van het merk Lancia. Met name de kleuren zijn afkomstig van het officiële logo van de Fulvia Coupé uit 1966, terwijl de schuine letters zijn geïnspireerd op het Lancia Delta logo uit de jaren '90 om snelheid en radicaliteit uit te drukken.

Lancia's visie komt tot leven op de weg met compromisloze prestaties, onverwachte rijeigenschappen en een technische setup die geïnspireerd is op het circuit. Met name de verlaagde ophanging, de verbrede wielspoorbreedte en het laagste zwaartepunt in het segment zorgen voor uitzonderlijke stabiliteit, terwijl de stuurprecisie en de verfijnde geometrie van de ophanging de bestuurder een directere en intuïtievere controle bieden. Het Torsen-differentieel in combinatie met een koppel van 345 Nm - het hoogste in zijn klasse - zorgt ervoor dat de auto klaar is om in elke situatie direct en resoluut van start te gaan.

De twee nieuwe modellen zijn al te bestellen: de hybride Ypsilon HF Line staat nu in de showroom, terwijl de 280 pk sterke Ypsilon HF na de zomer op de weg zal verschijnen.

Bovendien kon, als onderdeel van Lancia's betrokkenheid bij de racewereld, het media-evenement op Balocco niet voorbijgaan zonder de gedurfde Ypsilon Rally4 HF - het voertuig dat de langverwachte terugkeer van het merk in de autosport markeert en de ster van de spannende Trofeo Lancia-cup. De Trofeo Lancia cup biedt in totaal €360.000 aan prijzengeld en een ongelofelijke kans: de kampioen onder de 35 wordt lid van het Lancia Corse HF Team en neemt in 2026 deel aan het FIA Europees Rallykampioenschap achter het stuur van een officiële Ypsilon Rally4 HF. Naast de Ypsilon, die zijn wereldpremière beleefde, konden de gasten de Ypsilon HF Racing bewonderen - het perfecte instapmodel voor de wegracewereld, dat hoge prestaties, veiligheid en lage gebruikskosten combineert.

280 pk sterke Lancia Ypsilon HF

De nieuwe Lancia Ypsilon HF, een uitdrukking van de meest competitieve en high-performance geest van het merk, heeft een verlaagd onderstel, een wielspoor dat 2 cm breder is en assertieve, gespierde vormen die zijn ontworpen voor prestaties en geïnspireerd op de meest radicale, iconische auto's van het merk. Om deze redenen is de Ypsilon HF de nieuwe halo-auto in Lancia's line-up: een strategisch model dat is ontworpen om te dienen als de puurste uitdrukking van de waarden van het merk. De prestaties zijn ronduit uitzonderlijk: uitgerust met een volledig elektrische 280 pk (207 kW en 345 Nm koppel) accelereert de Lancia Ypsilon HF van 0 naar 100 km/u in slechts 5,6 seconden, bereikt hij een topsnelheid van 180 km/u en biedt hij een actieradius van 370 km met standaardbanden (gebaseerd op de WLTP-cyclus) dankzij een 54 kWh lithium-ion batterij (400 V) en snelladen tot 100 km in 10 minuten. Met elementen die direct de HF-identiteit uitdrukken, is de stijl perfect afgestemd op zijn sportieve karakter. De speciale voorbumpers met HF logo, de 18" lichtmetalen velgen, de diffuser achter en de wielkasten creëren een gespierd en assertief profiel, dat nog wordt versterkt door donkere badges, een met 30 mm verbreed wielspoor en een met 20 mm verlaagde ophanging. Het stilistisch werk omarmt Lancia's nieuwe Pu+Ra taal - puur en radicaal - en biedt een moderne interpretatie van iconische designelementen zoals de op de Stratos geïnspireerde ronde achterlichten en een gereduceerd, gebeeldhouwd profiel. Ook het interieur weerspiegelt de evolutie van Lancia's sportieve erfgoed. De op de Delta Evoluzione geïnspireerde, lasergesneden Econyl sportstoelen, het geperforeerde lederen stuurwiel met het HF logo, de aluminium pedalenset, de nieuwe grafische interface van het S.A.L.A systeem en het dashboard met kleuren die van blauw naar oranje overgaan, creëren een meeslepende en technologische omgeving die in lijn ligt met de dynamische geest van het model. Daarnaast worden de prestaties van de Ypsilon HF verbeterd door een Torsen sperdifferentieel dat de tractie in bochten optimaliseert en de veiligheid in omstandigheden met weinig grip verbetert. Het Alcon-remsysteem, met monobloc remklauwen met vier zuigers en vergrote remschijven van 355 mm, zorgt voor kracht, stabiliteit en weerstand tegen vermoeidheid. Ondertussen zorgt de fijnafstelling van het chassis en de ophanging, met een tot 67% hogere stijfheid aan de voorkant en 153% hogere stijfheid van de stabilisatorstang aan de achterkant, voor een precieze en boeiende rijdynamiek zonder dat dit ten koste gaat van het comfort. Toch biedt de Ypsilon HF niet alleen vermogen en dynamiek, maar ook geavanceerde technologie, ultramoderne veiligheid en superieur comfort. Standaard voorzieningen zijn onder andere een digitaal cluster van 10,25 inch, draadloze Apple CarPlay- en Android Auto-connectiviteit, automatische klimaatregeling, draadloos opladen van smartphones, de SALA Hub en sfeerverlichting, naast niveau-2 autonoom rijden: automatisch remmen met voetgangers- en fietsersdetectie, dodehoekbewaking, adaptieve Cruise Control, verkeersbordherkenning en camera's voor en achter. Al deze kenmerken maken van de Ypsilon HF de meest radicale en technologische uitdrukking van Lancia's nieuwe generatie, die gericht is op de toekomst maar toch geworteld is in het verleden. Tot slot zijn de carrosseriekleuren verkrijgbaar in Nero Ardesia, Bianco Quarzo en het levendige Arancione Lava - een eerbetoon aan de legendarische Fulvia en Stratos racewagens.

Lancia Ypsilon HF Line

De nieuwe Lancia Ypsilon HF lijn heeft een gedurfde, unieke en onmiddellijk herkenbare look. De nieuwe voorbumper is vormgegeven rond het HF logo en de iconische Rode Olifant, terwijl de 17" lichtmetalen velgen de sportiviteit benadrukken. Aan boord is het interieur ontworpen om emoties op te wekken. De modelspecifieke stoelen met oranje contrasterende stiksels brengen het "cannelloni"-patroon terug als eerbetoon aan de race-iconen van het merk. Elders biedt het sportieve geperforeerde lederen stuurwiel met het HF logo een authentieke tactiele ervaring, terwijl de speciale bekleding van de deurpanelen en het elektrisch-blauwe dashboard zorgen voor een gevoel van gedurfde elegantie-motorsport geïnspireerd in pure HF stijl. Kortom, elk detail draagt bij aan het creëren van een meeslepende en onderscheidende sfeer. Bovendien gaat de digitale ervaring een stap vooruit met de nieuwe S.A.L.A. HF graphics, beschikbaar op een dubbel 10,25" scherm, wat het infotainmentsysteem een sportieve look geeft; ondertussen maken de donkere accenten en de aluminium pedaalset een cabine compleet die ontworpen is voor wie zich elke dag wil onderscheiden. Naast het S.A.L.A. zit de auto boordevol standaard technologische voorzieningen: sleutelloze toegang met nabijheidsdetectie, autonoom rijden op niveau 2, dodehoekdetectie, vermoeidheidsdetectie bij de bestuurder, parkeercamera's en -sensoren voor en achter en een keuzeschakelaar voor de rijmodus. Tot slot zijn er de kleuren Bianco Quarzo, Arancio Lava en Nero Ardesia (de eerste twee kunnen op verzoek worden gecombineerd met een zwart dak). De nieuwe Ypsilon Line is verkrijgbaar met een nieuwe generatie 3-cilinder 1.2L hybride aandrijflijn die 110 pk (81 kW) levert, voorzien is van 48V-technologie en een automatische transmissie, en geeft een nieuwe definitie aan sportief rijden in de stad. De prestaties stellen niet teleur: een topsnelheid van 190 km/u en een acceleratie van 0 naar 100 in slechts 9,3 seconden. Met een perfecte balans tussen prestaties en duurzaamheid bereikt hij dit alles met een CO₂-uitstoot van slechts 105 g/km in de WLTP-cyclus.

Een supervette ervaring op de nieuwe "Lancia HF Track" van Balocco

Voor het evenement werd de nieuwe Balocco "Lancia HF Track" ingehuldigd. Het is een ultramoderne faciliteit voor het testen van sport- en rallyauto's, ontworpen om sensatie te leveren, met scherpe bochten, hobbels, technische bochten en oppervlakken met een lage grip. De gasten kregen vooral de gelegenheid om te genieten van een intense en boeiende rijervaring op het nieuwe circuit en ontdekten de sterren van Lancia's terugkeer naar sportief rijden. Enerzijds liet de 280 pk sterke Ypsilon HF zijn racegeest de vrije loop: dankzij zijn onmiddellijke vermogensafgifte, verlaagde ophanging en verbrede wielspoor biedt hij een intense rijervaring met sensatie in elke bocht en demonstreert hij hoe een compacte elektrische auto technologie en prestaties naadloos kan combineren in pure HF-stijl. Ook de Ypsilon HF Line - ideaal voor wie op zoek is naar uitzonderlijke prestaties zonder afbreuk te doen aan comfort en stijl - toonde zijn elegant sportieve karakter en zorgde voor rijplezier dat altijd perfect in balans blijft. Kortom, dankzij de steun van de testrijders en technici van het Lancia Corse HF-team lieten de auto's zich van hun beste kant zien en toonden ze Lancia's streven om opwinding terug te brengen naar het hart van de rijervaring. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de cruciale rol die de Balocco Proving Ground heeft gespeeld bij de ontwikkeling van de Ypsilon HF en HF Line. Op dit asfaltcircuit werden extreem intensieve dynamische tests uitgevoerd: meer dan 100.000 kilometer, meer dan 1.500 rijuren en 100 gebruikte banden. Tijdens deze tests evolueerde het project van een initiële 240 pk naar de 280 pk van de huidige BEV-versie. Dit nauwgezette werk was mogelijk dankzij de nauwe samenwerking met de Motorsport-afdeling en het Squadra Corse Lancia-team - technische partners van wereldklasse die een doorslaggevende bijdrage hebben geleverd aan de realisatie van deze nieuwe generatie high-performance voertuigen. Voor de fijnafstelling van beide modellen heeft het merk met name een beroep gedaan op Miki Biasion, een echte autosportlegende die tussen de jaren 80 en 90 onlosmakelijk verbonden raakte met Lancia en later de meest succesvolle Italiaanse coureur uit de geschiedenis werd. Bovendien is het circuit een belangrijke testomgeving voor het verbeteren van de technologie en de veiligheid van alle auto's uit de serie. In het geval van de nieuwe Ypsilon prees de in Veneto geboren kampioen met name deze "transfer", waardoor het Lancia-model zich kon onderscheiden op het gebied van reactievermogen, comfort en stilte, zowel op winderige heuvelcircuits als op stadswegen.

Een legendarisch logo

Het HF-logo debuteerde op de Autosalon van Genève in 1960, toen een groep gepassioneerde Lancia-eigenaars de "Lancia Hi-Fi" ('High Fidelity') club oprichtte, een exclusieve ontmoetingsplaats voor de trouwste Lancia-klanten en vooral voor mensen die minstens zes nieuwe Lancia-auto's hadden gekocht.

Het HF-logo werd vervolgens een kenmerk van de HF Squadra Corse Lancia, opgericht in 1963 door Cesare Fiorio samen met coureurs en gepassioneerde Lancia-eigenaren, en werd gebruikt als 'handtekening' voor veel van de overwinningen van het merk. Het historische logo bestond uit witte hoofdletters "HF" op een zwarte achtergrond, met daar overheen vier rode olifanten en daaronder "SQUADRA CORSE" geschreven in witte hoofdletters op een rode achtergrond. Het olifantje werd gekozen als geluksbrenger op basis van de legende dat olifanten niet meer te stoppen zijn als ze eenmaal op rijden, waardoor ze symbool staan voor prestaties en rijplezier. Het nieuwe HF-logo herinterpreteert zijn historische tegenhanger met een eigentijdse flair: de kernelementen zijn vereenvoudigd in zowel lijn als vorm, waardoor een nieuwe balans is ontstaan die innovatie, premium en de Italiaanse geest uitstraalt, met een vleugje eclecticisme, en dat alles met respect voor de onmiskenbare geometrieën van het merk Lancia. Met name de kleuren zijn afkomstig van het officiële logo van de Fulvia Coupé uit 1966, terwijl de schuine letters zijn geïnspireerd op het Lancia Delta logo uit de jaren '90 om snelheid en radicaliteit uit te drukken.

Ypsilon Rally 4 HF

De Ypsilon Rally 4 HF is geïnspireerd op de legendarische Fulvia Coupé HF uit de jaren '60, waarmee hij de configuratie met voorwielaandrijving, de kleinere afmetingen en de intense sensatie van het rijden met hoge snelheid deelt. De Ypsilon Rally 4 HF is ontstaan uit de samenwerking tussen Lancia, het meest succesvolle merk in de rallywereld, en het Stellantis Motorsport-team, dat 11 overwinningen in Dakar en 27 constructeurstitels in het wereldkampioenschap rally op zijn naam heeft staan. De auto is verder verbeterd dankzij prestigieuze samenwerkingsverbanden tussen Lancia en enkele van de beroemdste topmerken in de auto- en racewereld, waaronder Marelli, het Italiaanse merk dat het motormanagementsysteem voor zijn rekening nam; Sparco voor de veiligheidsrolbeugel, de stoelen en het stuur; TM Tecnologie voor het remsysteem; Speedline voor de lichtmetalen velgen; en Supersprint voor het uitlaatsysteem. Daarnaast zal Sparco ook de brandwerende technische kleding leveren die de deelnemers aan de 2025 Trofeo Lancia dragen: een gepersonaliseerde lijn in de nieuwe Lancia Corse HF-kleuren, ontwikkeld in samenwerking met het Centro Stile Lancia. Het hart van de Ypsilon Rally4 HF is een 212 pk driecilinder 1.2 Turbo motor gekoppeld aan een SADEV 5-versnellingsbak met een nieuwe generatie mechanisch sperdifferentieel voor superieur vermogen en tractiemanagement. De Ypsilon Rally 4 HF is uitgerust met 330 mm geventileerde schijfremmen voor in de spoorconfiguratie, die een krachtige remwerking garanderen en agressief laat remmen mogelijk maken - een must in rally's, vooral in Italiaanse rally's waar je constant klimmetjes en afdalingen tegenkomt. Bovendien kunnen de McPherson-veringen met drievoudig verstelbare Ohlin schokdempers perfect worden aangepast aan elke rijstijl. Tot slot is het de moeite waard eraan te herinneren dat het merk voor de fine-tuning van de Ypsilon Rally4 HF een beroep deed op Miki Biasion, een echte autosportlegende die tussen de jaren 80 en 90 onlosmakelijk verbonden raakte met Lancia en uitgroeide tot de meest succesvolle Italiaanse coureur uit de geschiedenis. Achter het stuur van de iconische Delta van het Martini Racing-team won Biasion in 1988 en 1989 de wereldkampioenschappen en hielp hij Lancia uit te groeien tot het meest succesvolle merk ooit met tien wereldkampioenschappen voor constructeurs, drie wereldkampioenschappen voor sportprototypes, één 1000 Miglia, twee Targa Florio en één Carrera Panamericana.

Lancia Ypsilon HF Racing: de poort naar autosport

Lancia presenteert de Ypsilon HF Racing, een project dat is ontworpen om de racewereld toegankelijk te maken voor een nieuwe generatie coureurs zonder concessies te doen aan prestaties, veiligheid en constructiekwaliteit, terwijl de gebruikskosten uitzonderlijk laag blijven. Het hart van het project wordt gevormd door een driecilinder 1,2-liter turbomotor die 145 pk en 240 Nm koppel levert, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak met korte overbrengingsverhoudingen en een mechanisch differentieel dat garant staat voor dynamiek en reactiesnelheid. De carrosserie van het chassis - dezelfde die werd gebruikt voor de Ypsilon Rally 4-versie - is uiterst veilig gezien het prestatieniveau en voldoet aan de FIA-voorschriften. Uitgerust met een gehomologeerde rolbeugel en veiligheidssystemen die voldoen aan de internationale normen, is veiligheid een van zijn sterkste punten. De cockpit, het dashboard en het ontwerp van de ophanging zijn dezelfde als die van zijn tegenhanger in de racerij, zodat de bestuurder vanaf het eerste gebruik een authentieke en professionele ervaring heeft. Om remprestaties onder alle omstandigheden te garanderen, is hij uitgerust met 302 mm voorremmen, 290 mm achterremmen en een mechanische handrem. Het hele ontwikkelingsproces was gericht op het creëren van een wendbaar, high-performance voertuig boordevol technische mogelijkheden, maar met extreem lage gebruikskosten. De Ypsilon HF Racing werd in het leven geroepen om de training en verfijning van rallyrijtechnieken te ondersteunen en als solide startpunt te dienen voor coureurs die aan het begin van hun carrière staan. Het voertuig is gemaakt in samenwerking met ervaren rallyrijders en is onderworpen aan strenge dynamische tests. Het belichaamt de kernwaarden van het merk: dynamiek, toegankelijkheid en rijplezier. Met een prijs van €38.900 (exclusief btw) en een "raceklare" uitrusting richt hij zich op een grote en diverse markt om een inclusieve en progressieve motorsportcultuur te helpen creëren. Het nieuwe model kan nu al worden besteld bij de Stellantis Motorsport Racing Shop en de eerste leveringen beginnen na de zomer.

Lancia & Eberhard & Co: elegantie in beweging, ook om de pols

Ter gelegenheid van het debuut van de Lancia Ypsilon HF vieren Lancia en Eberhard & Co. hun passie voor prestaties, Italiaanse stijl en eersteklas vakmanschap met een exclusief horloge dat is gelimiteerd tot 120 modellen voor elke wijzerplaatversie. Dit project is het resultaat van gedeelde waarden en de wens om een eigentijdse interpretatie te bieden van sportief erfgoed, aandacht voor detail en pioniersgeest. Het uurwerk, aangedreven door een mechanisch uurwerk met zelfopwinding, vertegenwoordigt waar de racewereld en de kunst van het horlogemaken elkaar ontmoeten, iets waar het Zwitserse merk al sinds 1887 een belichaming van is. De stalen kast van 41 mm bevat een op races geïnspireerde wijzerplaat - verkrijgbaar in blauw, wit of zwart - met lichtgevende markeringen, een 'soleil'-afwerking en het onmiskenbare HF-logo met de Rode Olifant op 6 uur. Het rood komt terug op de centrale secondewijzer en het getal "60" op de minutenschaal. De glanzende lunette en het antireflecterende saffierglas benadrukken de slankheid van het ontwerp van het horloge, dat kan worden gecombineerd met een vintage lederen band met rode lussen en stiksels die herinneren aan de race-eigenschappen in de cabine van de Ypsilon HF, of met een sportieve Chablis roestvrijstalen armband met een 2-knops 2CLICK® sluiting.

Het horloge zal in de laatste maanden van het jaar te koop zijn bij een selectie van officiële Eberhard & Co. dealers: een collector's piece voor wie tijd ervaart als stijl, prestatie en authenticiteit.

De nieuwe reclamecampagne geïnspireerd door de kleine olifant

Een nieuwe TV-commercial is gewijd aan de nieuwe Ypsilon HF en Ypsilon HF Line met 280 pk. Deze twee verschillende maar complementaire uitingen van het sportieve DNA van het merk markeren opnieuw een belangrijke stap in Lancia's renaissance, die doelgericht en vastberaden vooruitgaat en tegelijkertijd haar beloften blijft waarmaken - van het debuut van de nieuwe Ypsilon in 2024 tot de komst van de HF-versie in 2025 en de bevestiging dat de nieuwe Lancia Gamma in 2026 zal worden geproduceerd in de iconische fabriek in Melfi, een van de state-of-the-art faciliteiten van de Groep. De nieuwe reclamecampagne is gelanceerd op tv, in gedrukte media, op de radio en op de sociale en digitale kanalen van het merk. De boeiende video is gemaakt door communicatiebureau 777 - opgericht door Armando Testa en Herezie - en laat de verschillende persoonlijkheden van de twee nieuwe Lancia-auto's zien, met de nadruk op de prestaties van de 280 pk sterke Ypsilon HF en de eclectische stijl van de Ypsilon HF Line. Bovendien onderstreept de soundtrack de verhaallijn en de prestaties van de twee auto's terwijl ze zich een weg banen door een moderne stad, opbouwend naar een visueel en audio crescendo. De geluidsmix mengt de verre echo van een trompetterende olifant met ritmisch getrommel - een knipoog naar een dier dat altijd deel heeft uitgemaakt van de geschiedenis van het merk. Samen met de HF-letters verschijnt hetzelfde symbool op de carrosserieën en het interieur van de twee Ypsilons, dat gedurende de hele commercial terugkomt voordat het uiteindelijk opduikt in de lucht in de vorm van de wolken. De commercial eindigt met een krachtige en betekenisvolle noot, met de figuur die boven de twee auto's zweeft. Ergens tussen feit en legende wordt gezegd dat het olifantje al in 1953 als geluksbrenger werd gekozen door Gianni Lancia-zoon van Vincenzo Lancia en CEO van de autofabrikant van 1949 tot 1955. De betekenis komt voort uit het idee dat olifanten niet meer te stoppen zijn als ze eenmaal beginnen te rennen. Het symbool van de galopperende olifant, eerst in blauw en daarna in rood, lijkt afkomstig uit de oosterse mythologie, waar het staat voor geluk en overwinning, op voorwaarde dat de slurf naar voren is gestrekt. Met de nieuwe Ypsilon HF en Ypsilon HF Line luidt Lancia een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis in - een hoofdstuk dat kracht put uit zowel innovatie als herinnering. Hoewel ze verschillende missies dienen, delen beide auto's dezelfde geest en vastberadenheid, belichaamd door de rode olifant. In de video leidt dit symbool ons rustig door een suggestief stadslandschap op tribale ritmes, totdat het uiteindelijk vorm aanneemt in de lucht en een krachtig, quasi-mythologisch beeld wordt. Want wanneer de rode olifant weer opstijgt, wordt er een legende herboren en kan niets hem tegenhouden.

Lancia

Met 118 jaar geschiedenis staat Lancia voor tijdloze Italiaanse elegantie, een merk dat mensen over de hele wereld heeft laten dromen dankzij zijn iconische auto's: de elegante Flaminia en Aurelia B24 Spider, de high-performance Delta, Stratos en 037, de eclectische Fulvia, de Beta HPE en vele andere.

Lancia is begonnen aan zijn renaissance met de lancering van de nieuwe Lancia Ypsilon en met een strategisch tienjarenplan dat met sprongen vooruitgaat.

Innovatie en tijdloos design zijn altijd de basisprincipes geweest voor het merk. En nu zijn duurzaamheid, klantgerichtheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid ook essentieel geworden, want Lancia is vastbesloten om met grote inzet en ambitie naar de toekomst te kijken.

Galerij

Gent Motors article image